Dia-leerlingvolgsysteem in het basisonderwijs
Iedere leerling kan groeien. En het liefst volg je dit op een overzichtelijke en gemakkelijke manier. Met het adaptieve en formatieve Dia-LVS zie je in één oogopslag waar jouw leerlingen staan, hoe ze groeien en hoe jij je lessen perfect kan laten aansluiten bij het niveau van iedere leerling.
Diatoetsen
Troeven Dia-LVS
Adaptief
De toetsen passen zich aan aan het niveau van de leerling. Ze zijn dus nooit te moeilijk of te makkelijk en bieden steeds de juiste uitdaging.
Digitaal toetsen
Leerlingen maken de toetsen op computer, laptop of tablet. Veel leerlingen vinden dit erg leuk, ook omdat ze zich beter kunnen concentreren. De vragen verschijnen één voor één op het scherm, zodat je stap voor stap door de toets wordt geleid. Vragen overslaan en terugbladeren kan uiteraard ook!
Heldere resultaten
Nakijken is verleden tijd. Na de toets zie je de resultaten direct in Dia-groeiwijzer. De resultaten hebben als basis een kleurenliniaal, waardoor je in één oogopslag ziet waar een leerling staat. Vandaar ga je de diepte in met letterscores, domeinscores en foutenanalyses. Heel helder en inzichtelijk.
Formatief
Elke leerling groeit op zijn eigen tempo. Formatief toetsen stimuleert de groei en ontwikkeling van leerlingen door continu inzicht te bieden in hun leerproces. Leraren kunnen met hulp van Dia-LVS instructies en lessen beter afstemmen op de individuele behoeften.
Meer dan toetsen alleen
NOG TE SCHRIJVEN
Van basis- naar secundair onderwijs
Groei houdt bij ons nooit op. Daarom is het Dia-LVS het enige leerlingvolgsysteem dat doorloopt tot in het secundair onderwijs. Juist: alles voor een succesvolle doorstroming naar welk vervolgonderwijs dan ook. Alles om iedere leerling te laten groeien.
Ik vind het geweldig dat je 1 minuut na het afnemen de resultaten al kunt zien
Onze zorguren worden nu veel efficiënter ingezet, omdat we ze koppelen aan de dia-resultaten.
Je krijgt veel meer info dan bij de traditionele leerlingvolgsystemen: Kindbeeld, klasbeeld, schoolbeeld.
We kunnen met de dia-data aan de slag om onze klasdifferentiatie beter uit te werken.

Met Dia-LVS werk je aan:
Een positief leerklimaat
omdat leerlingen gemotiveerd zijn voor toetsen die laten zien hoe ver ze al zijn.
Onderwijs dat aansluit bij verschillen
omdat de toetsresultaten inzichtelijk maken hoe je op maat kan werken.
Zelfverantwoordelijk leren
omdat de toetsresultaten houvast bieden om met jouw leerlingen haalbare doelen te stellen.
Een professionele cultuur
omdat de digitale rapportages op leerling-, klas-, leerjaar- en schoolniveau opbrengstgericht werken mogelijk maken.